poniedziałek, 24 czerwca 2013

zmiana otoczenia


Rzecz w tym, że zauważyłem pewne podobieństwo w moich relacjach z ludźmi. W ciągu swojego życia mieszkałem w kilku miejscach zlokalizowanych daleko od siebie. Poznawałem ludzi z którymi wchodziłem w relacje. Przez lata te relacje zanikły całkowicie albo okazywały się bardzo trwałe. Zauważyłem, że relacje najczęściej przetrwają długi okres czasu jeśli zbudowane są z kimś kto w życiu emigrował do innych miejsc. Natomiast relacje z ludźmi , którzy życie spędzali głownie w jednym miejscu żadko kiedy przetrwały próbe czasu. To oczywiście jest jedynie moim spostrzeżeniem.

Zastanawiałem się dlaczego i przyszło mi coś do głowy. Wszedzie przynależymy do pewnych grup społecznych. Ja przeprowadzając się już kilka razy , zauważyłem co to znaczy budować swoje życie od zera, co to znaczy znaleźć ciekawych ludzi, zaufanych, lojalnych. Później zrozumiałem co to znaczy wyprowadzić się i wyjść z tej grupy. Kiedy jedyne relacje jakie pozostają to komunikacja przez różnego rodzaju media i sporadyczne spotkania. Przyjaźnie z przed lat pozostały w głowie, ludzie których znałem już nie sa tymi samymi ludźmi, tak jak ja nie jestem tą samą osobą z przed lat. Kiedy nasze relacje się ucinają poprzez wyjście z takiej grupy automatycznie wyjątkowość naszych relacji przestaje wzrastać, ulega jedynie degradacji. Pozostaje sentyment , który jest powodem by spotykać się ze starymi przyjaciółmi. Kto to rozumie, nie powie do mnie " o wyjechałeś i przestałeś się odzywać" bo to zdanie jest formą żalu, żalu iż członek grupy emigrował.

poznałem w życiu tylu ciekawych ludzi z tyloma się zaprzyjaźniłem i ja osobiście czuje się związany z każdą z tych osób do końca życia. niestety często widze , że ja już nie jestem akceptowany w wielu grupach ponieważ ja wyszedłem z nich i już do nich nie należe. rzecz w tym, że ja nie chce należeć do żadnej grupy bo dla mnie cały świat jest grupą. zwyczajnie poszerzyłem jej obszar.

2 komentarze:

  1. Całkiem interesujący blog. Dodałem go na naszym forum

    kulnaro rozrywka

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak bardzo się z tobą zgadzam. Ale w każdej z tych grup znajdą się ludzie, którzy zrozumieją ocb. I w ten sposób można sobie zbudować własną grupę xD

    OdpowiedzUsuń