środa, 14 marca 2012

Eldo - Więcej , muzyka głęboka jak rzeka Meghna



Kiedy usłyszałem ten kawałek zdębiałem. Byłem w pracy. Odłożyłem wszystko na bok i zacząłem się wsłuchiwać z uwagą. Nie mogłem uwierzyć, że można stworzyć tak genialny tekst. To co autor przekazuje sięga bardzo daleko. Opisuje świat który przypomina mi mój. Dostrzega nieskończoną ilość możliwości jednocześnie wplatając w to nieodłączny przymus decydowania i wyboru pomiędzy nimi. Poniżej wklejam tekst tego utowru i moje przemyślenia do niego.

Więcej pokus niż czasu by po nie sięgnąć 
Więcej grzechów niż sumienie zmieści na pewno 
Wiem jedno, nie wiem ile przede mną jeszcze 
Diabeł krzyczy do ucha a anioł szepcze 
I kogo słuchać by pomysły były mądrzejsze 
Jak dbać o czystość ducha 
Gdy życiem chce się bawić w najlepsze 
Więcej marzeń niż czasu by je spełnić 
Więcej namiętności niż serce może zmieścić 

Ten refren czy jak to się zwie w piosenkach jest zwyczajnie genialny. Pokazuje to jak świat zewnętrzny, który dostarcza nam ogrom doświadczeń potrafi nas pochłonąć, i jak jednocześnie należy być świadomym tego jak może zmienić. Ten teks mówi mi o czystość myśli, która przekłada się na rzeczywistość, która później tworzymy.Z tego tekstu w każdym słowie bije potęga tego iż istniejemy. Pragnienie życia i przeżywania gromadzi więcej grzechów niż możemy zmieścić. Każdy marzenie , które wyprzedza nasze czyny, każde nowe marzenie i każde którego nie spełnimy. Trudno mi to nawet interpretować bo tak głębokie są te słowa. Zwyczajnie się nimi zachwycam i myślę, że poteżna "mądrość życiowa" musi za nimi stać.

Przeklejam kawałki tekstu te które mnie najbardziej interesują jako myślli.

Sto tysięcy ludzi w miesiąc wyjeżdża z Polski
Na suksy za granice i wróci może co piąty
Politycy obiecują w TV będzie lepiej
Sto tysięcy obietnic, nie spełnili nawet jednej
Żyjemy w kraju stu tysięcy afer
Bez konsekwencji jeśli za rękę nie złapiesz
Żyjemy w świecie stu tysięcy atrakcji
By dobrze się bawić masz tu sto tysięcy okazji
Sto tysięcy dziewczyn chciało by być Paris Hilton
Sto tysięcy facetów chciało by być jej bielizną
Dla wielu takie marzenia to w życiu wszystko
Postać z drinkiem przy barze, wyjść z klubu z dziwką
Wolałbym żeby te sto tysięcy ludzi
Zaczęło być sobą i przestało się łudzić
Sto tysięcy pokus tak łatwo sens zgubić
Rozumu nie studzi choć wciskam gaz do podłogi jak Shum 

Widać absurdy świata , doskonale. Facet musi mieć naprawde szerokie spojrzenie skoro pisze i śpiewa o takich sprawach. Właśnie tak sobie uświadamiam jak różna może być muzyka. Zazwyczaj kiedy myślałem o Rapie wydawało mi się , że to muzyka dość banalna, bez większego przesłania. Po tym utworze zmieniłem totalnie swoje zdanie. 



.....
Brak planu, łapię chwilę, żyje tu nie gdzieś tam 
W świecie oczekiwań i roszczeń życie jest proste 
Sto tysięcy dni albo sto tysięcy sekund przede mną 
To wieczna niespodzianka w życiu nie ma nic na pewno 
Dystans, liczbą nie dam się gnębić 
Mam sto tysięcy marzeń chcę je spełnić 
Pędzę do miejsc, które chciałbym zobaczyć 
Sto tysięcy zachodów słońca, w które chcę się gapić 
Sto tysięcy dni nieskończonego szczęścia 
Ja i ona cały mój wszechświat 


Głeboko sięga, bardzo głęboko. Jak słucham tego utowru to z mojego punktu widzenia bije z niego mądrością, filozofią i szerokim spojrzeniem na świat. Genialne. Jestem pełen uznania dla autora tego utworu.

Tekst piosneki pobrałem ze strony: http://www.tekstowo.pl/piosenka,eldo,wiecej.html

2 komentarze:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=sMUYFJOTG3U&feature=related

    polecam.

    OdpowiedzUsuń
  2. z calym szacunkiem, ale ja nie chce byc paris hilton, ja jestem ja:)

    OdpowiedzUsuń