wtorek, 13 grudnia 2011

akceleracja postrzegania świata

"Słuchaj uważnie bo powiem Ci coś ważnego dla mnie" - tymi słowami zwróciłem się do Jurka i opowiedziałem mu co mi przyszło do głowy. Teraz to to spisze.

Poniżej zamieszczam dwa obrazki. Na każdym z nich duża zielona elipsa to jest wiedza jaką dysponuje dana grupa ludzi. Pierwszy obrazek przedstawia w środku kilka figur, te figury to są ludzi a kształt figur pokazuje ile wiedzy z całości posiadają. Innymi słowy figury pokazują jak wiele wspólnej wiedzy posiadają jednostki , na jak podobnym poziomie mogą prowadzić wymiane mysli



Drugi obrazek  przedstawia również wiedze jaką zgromadziła dana grupa oraz możliwości poznawcze jej członków o kilk apokolen pozniej.

Zastanawiałem się jakiś czas nad tym. Ludzie dochodzą do granic zielonego kręgu, kiedy coś odkrywają. Kiedy to odkryją poszerza się całkowita wiedza jaką zdobyli ludzie na temat świata. Automatycznie zmniejsza się procentowa ilość wiedzy jaką każdy z nas posiada na temat świata. Pytam sam siebie jak wielkie są obszary wiedzy. Jak trudno jest zgłębić choćby jeden z nich w pełni by dobrnąć gdzieś do jego końca i próbować przedostać się za zieloną krawędź. I tu dopiero wchodze na to co mnie tak ekscytuje.

Inny sprawa to to, że 400 lat temu mieszkańcy wsi mieli bardzo podobne poglądy na świat. dziś te poglądy są tak wymieszane, że bliźniacy potrafią miec zupelnie inne spojrzenie na te same sprawy. zastanawiam sie bo nie chce opiniowac, ale czy czlowiek ktory posiada malo wiedyz potrafi zrozumiec dzialania czlowieka ktory ma duzo wiedzy i na odwrot ? mi ciezko jest pojac czasem prace naukowe wybitnych ludzi, tak samo czasem nie rozumiem o czym mowia Ci ktorzy nie wiele wiedza. 

Od dawna już rozmawiam nad ideą z mojej głowy. Chodzi o poszerzanie własnej wiedzy. O to by być świadomym tego w jakim punkcie się znajduje w obencym momęcie mojego życia i dokąd moge się wybrać w swoijej podróży przez wiedze. Jak to zrobić ? Dobre pytanie. Długo nad tym myślałem. I ostatno wpadłem na pewien pomysł. Otóż zaczęło się od kojarzenia słów. Napisałem kod, który wyświetla mi słowo na ekranie. Ja pod nim wpisuje pierwsze jakie mi wpadło do głowy. Komputer wyświetla następne i tak w powiedzmy 15 min każdego dnia przez kilka miesięcy. Mapa która z tego powstanie będzie pokazywać, że np na hasło Indie na 10 odpowiedzi podalem tylko 3 rozne wyrazy. Natomiast na hasło Informacja zareagowałem na 10 odpowiedzi na 7 różnych wyrazów. Dzięki temu będe w stanie zobaczyć gdzie moje obszary skojarzen myslowych są bardzo ubogie a gdzie bogate. To dam mi mozliwosc zwizualizowania w jakims malym stopniu tego co mam w glowie. Kolejnym krokiem bedzie podlaczenie do tego wikipedii ktora wlasnie sciagam na swoj komputer. Rzeczy w tym ze nie wiem co do konca buduje, bo gdybym wiedzial to nie mialoby to sensu ale probuje w prosty sposob zobaczyc co mam w glowie. Kiedy to zobacze bede mogl to zanalizowac i probowac zmienic, przeprogramowac. Byc moze to pozwoli dostawac sie w swoim postrzeganiu swiata dalej.

-------------------------
to był pięćsetny wpis na moim blogu. coś już zapisałem w takim razie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz