czwartek, 24 listopada 2011

Gaz z łupków i szczelinowanie hydrauliczne

Jeśli się myle, a tego bym chciał to znaczy, że zmarnowałem 15minut z życia, jeśli jednak się nie myle to ciesze się, że zgłebiłem temat.

Prawo do dyskusji w temacie ma ten kto posiada wiedze i potrafi argumentować swoją wypowiedź. Ludzie mówiący , że dzięki wydobyciu gazu z łupek się wzbogacimy powinni na chwili odstawić swoje stanowisko i zapoznać się z argumentami drugiej strony. Zainteresowanych tematem tego jaki wpływ na środowisko ma wydobywanie wszelkiego rodzaju surowców odsłyłam do książki "Wartość niczego" o której pisałem już wcześniej.

W dużym skrócie. Wydobywać możemy i może się wzbogacimy jako kraj, na chwile. Jednak jeśli zanieczyścimy środowisko , to nie naprawimy tego bogactwem. Nie mam nawet pomysłu jak uświadamiać ludzi. Choć wcale nawet nie chce. W zasadzie to pisze to bo jestem tego świadom, i być może ktoś to przeczyta i dokopie się do czegoś więcej, a może napisze coś co spowoduje , że zmienie to jak myślę. W każdym razie, jeśli za wydobycie wezmą się duże firmy, to nie będą patrzeć na to , że niszczą środowisko. Nikt o to dbac nie będzie, bo gmina dostanie pieniądze, wszystko będzie fajnie. Kilka osób dostanie prace i dalej będzie fajnie. Chujowo będzie wtedy jak Ci ludzie, którzy tam mieszkają pewnego dnia będą mogli się porównać do ludzi z filmu o którym wspominam poniżej. Ale wtedy będzie za późno. Bedzie za późno i nikt już tego nie zmieni. To jest błędne koło. Kiedy ludzie potrzebują mieć na chleb nie będą rozważać problemów o których ja pisze, bo one nie istnieją w ich świecie. Dlatego walka w tym temacie moim zdaniem nie ma sensu. Świat idzie w złym kierunku, a krzyczenie , że za chwile tafla po której stąpamy pęknie , nic nie zmieni.


Gaz z łupków - http://pl.wikipedia.org/wiki/Gaz_z_%C5%82upk%C3%B3w


Kruszenie hydrauliczne http://pl.wikipedia.org/wiki/Kruszenie_hydrauliczne


Gaz łupkowy - animacja





Film dokumentalny pokazujący jakie skutki dla środowiska przyniosło wydobycie w USA.




http://www.imdb.com/title/tt1558250/

1 komentarz:

  1. Tam gdzie mam babcie (lubelskie) wlasnie jest takie eksperymentalne narazie wydobycie tego gazu na polach, ludzie ciesza sie, ze beda mieli prace...ze technologia...

    OdpowiedzUsuń