środa, 22 czerwca 2011

Kiedy powstała świadomość

Nie pojmuje tego i to mnie nurtuje. Kiedy powstała świadomość ?

Dlaczego ja nie pamiętam świata kiedy się urodziłem, a dopiero po jakimś czasie ?

Jaki wpływ na mój rozwój miała nauka czytania i pisania ? Pamiętam jak dziś jak Mama nauczyała mnie pisać i czytać kiedy miałem może 5 lat , może mniej. Nie pamiętam dokładnie, ale pamiętam, że kiedy poszedłem do przedszkola i dzieci się uczyły czytać ja już umiałem to perfekcyjnie.

Jak można opisywać świat skoro nie zna się języka ? Czy aby pojąć iż się istnieje nie trzeba przypadkiem pojąć czym się jest, w sensie widzieć samemu siebie i widziec jak inni nas postrzegają ? Skąd mam wiedzieć czy mam szybki samochód jeśli mieszkam w środku australi , jeżdżę po trasie ale jestem tam tylko ja.

Jeśli byłbym sam na takim kontynencie i nigdy nie spotkal innego człowieka, to czy czułbym się samotny ? Gdybym nie umiał pisać ani czytać , nigdy z nikim bym nie rozmawiał to skąd bym wiedział co to znaczy tęsknić ? Nawet gdybym to czuł moglo by być to dla mnie jedynie tym samym co ból brzucha po zjedzeniu zepsutej ryby.

Co się stanie kiedy spotkamy obce cywilizacje ?

Dlaczego nikt nie nauczył psa czytać i pisać. Co z tymi szympansami, które się uczy czytać i pisać, czy one mają świadomość?

Skoro nie wiem , że coś istnieje to nie używam tego w swojej głowie. Tęsknota istnieje ? Istnieje bo mamy za czym tęsknić, bo nazwaliśmy to. A czy telepatia istnieje ? Czy ludzie komunikują się z duchami ? Czy duchy istnieją ?
Oczywiście to są bardzo trywialne pytania, bo skoro nauka mówi o wieluwymiarach to jest miejsce na wiele spraw o których nie wiemy za wiele.

Czego ja nie widze ? Zastanawiam sie co sie we mnie poblokowalo przez ten swiat, przez to myslenie ktore mi dano. Co powinienem jeszcze widziec i jak to odblokowac ?


Gdzie ja jestem ? Wszystko to mój umysł, a ja tylko interpretuje sygnały i myślę , że coś widzę, czuję itd.

Śmierć , na to czekam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz