środa, 15 czerwca 2011

Coma - oaza na pustyni

Biegałem wczoraj, znowu biegałem. Po dłgiej przerwie, najpierw piątek zrobiłem 5km na bosaka, chciałem zobaczyć jak to jest, i zobaczyłem, wiem że zmęczenie jest niczym przy bołu jaki jest kiedy podczas biegu wpada się na żwir. Starłem do krwi trzy palce i zawróciłem się. Było warto, zrobiłem coś co chciałem zawsze zrobić. Wczoraj zrobiłem 10km, z Furuset do Tveita, w terenie górzystym, osiągnąłem bardzo dobry czas, 50min. Dziś boli mnie prawe kolano, ono chyba się kończy powoli, więc trzeba biegać póki można.

Wczoraj kiedy biegłem, słuchałem zespołu Coma. Ich teksty są genialne. Oto kilka tekstów , które utkwiły mi w pamięci:

Coma - Listopad
"Na całe szęście wiem jak rade dać bez wiary
Znalazałem wielu,którzy drogę pokazali
Przez całe życie na najwyższej pędzą fali
Pochmurne niebo im na głowy się nie zwali"




Coma - System
"Zrozum jeśli nie będę umiał zmusić się do życia
wybacz jeśli nie będę umiał powstrzymać się od picia
musi minąć kilka dni zanim zduszę w sobie wstyd
zanim nabiorę nowych sił "
....
"Nie wiem w którą stronę
nie wiem dokąd moge dotrzeć
uwalniam swoją wolę
zaczynam nową drogę
w miejsca których nie ogarnie myśl"





Coma - Wojna

"Pierwszy krok na drugą stronę
Z domu poprzez drzwi
W całym bloku pachnie kawą

Pierwszy spóźnię się do pracy
Pierwszy, kurwa, raz
Nie zamierzam się tłumaczyć

Pierwszy promień słońca
Od tygodnia padał deszcz
Może jutro będzie cieplej

Metro zatłoczone ludźmi
Ósma zero pięć
Wysadziłem się w powietrze "







Nie wiem jak to możliwe, że są myśli ludzi które tak doskonale wpasowują się w mój umysł. Mając jakąś swoją filozofie na życie w ich tekstach dostrzegam ogromną potęge ideii , to o czym śpiewają nie jest proste , nie jest banalne, nie jest produktem ogólnie dostępnym, to idee.

"Nie wiem w którą stronę nie wiem dokąd moge dotrzeć uwalniam swoją wolę zaczynam nową drogę w miejsca których nie ogarnie myśl" te słowa mówią to czego mi brakuje w wypowiedziach, mówią o tym gdzie ide, o tym jak się czuje.

Będąc człowiekiem, można zrobić wszystko, skoro można zrobić wszystko to co zrobić aby miało sens ? Jako człowiek nie czuje satysfakcji z wybrania jednej z dostępnych mi dróg, jednej z pośród tych które znam, które już są poznane. Nie widze w tym nic dla siebie. Chce pójść tam gdzie jeszcze moja myśl nie była, chce odkrywać i poznawać, nie chce umierać w życiu.


Coma - Zaprzepaszczone siły wielkiej armi

Ten utwór to już jest kompletna abstrakcja, to o czym śpiewają przeszywa mnie jak światło szybe.

"I niby wszystko jest
Tak jak powinno być
Za chwilę zbudzi mnie
Szary świt
Tylko dlaczego ja
Z takim nieludzkim strachem
Nie potrafię
Żyć"

1 komentarz:

  1. Ja też często biegam, oczywiście z mp3, między innymi słucham także Comy, jeden z moich ulubionych zespołów, ich teksty, tak jak sam piszesz, są naprawdę genialne...
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń