sobota, 18 czerwca 2011

3 rano

Za oknem jest jasno, tu w Norwegii ciężko jest spać, ciągle jest jasno.

Na moim biurku leży książka, która podnosi mi ciśnienie.




Jej tytuł to "Droga do rzeczywistości". To książka napisana przez człowieka o naziwsku Roger Penrose.

Miałem Analize Matematyczną na studiach, Algebre, i Statystyke, Fizyke itd ale hasła które widzę w tej książce są dla mnie jak książka z przepisami kuchni chińskiej.

Zachodze w głowe jaką ma wartość, i nie mówię tu o tym ile z portfela trzeba dukatów wysypać. Mówię o tym jak może odmienić postrzeganie człowieka na świat w którym żyje. Jestem pewien, że za ta książke setki lat temu można by dostać nie jedno królestwo. Dlaczego dziś jest warta tylko 120zł ? Tyle jest warta bo dziś każdy może ją mieć, a to co każdy może mieć jest nie wiele warte. Pytanie co potrafi z tym zrobić.

Ja na początek przeczytałem pierwsze dwa rozdziały, z ilu to nie będe zdradzał, bo można dostać gęsiej skórki. Napisałem przeczytałem, bo to było lekkie wprowadzenie, sporo filozofi i opowiadania o historii.

Autor z tego co pamiętam, spędził 8 lat pisząc ją. Osiem lat, to nieco mnie niż ja poświęciłem na swoją pracę jako programista, i już widzę jak wielki kawał życia musiał prześlęczeć nad tym wszystkim. A jego głowa ? Jak wielki umysł , jak niesamowicie otwarty na poznanie świata. Niesamowite.

Może za 10 lat dopisze post na swoim blogu w którym stwierdze, że pojmuje już 1/3 wiedzy z tej książki. Jestem bardzo ciekaw co wtedy powiem, jak taka wiedza wpływa na rozumowanie świata.

Tak sobie patrze w przeszłość i widzę jak mało wiedziałem, przez czas jaki spędziłem sam ze sobą czytając , ucząc się zmienił mi się sposób postrzegania. Widzę jak dużo trzeba pracować nad sobą, jak dużo trzeba się uczyć, aby pojąć , aby zrozumieć, odkryć to co w mojej głowie jeszcze nie odkryte.


Kilka źródeł:

Blog w języku polskim na temat książki:
http://cddr.blogspot.com/

Penrose w wikipedi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Roger_Penrose

Książka w księgarni:
http://www.proszynski.pl/Droga_do_rzeczywistosci__Wyczerpujacy_przewodnik_po_prawach_rzadzacych_Wszechswiatem-p-26084-.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz