czwartek, 26 maja 2011

The Library of Babel / Biblioteka Babel - Borges Jorge Luis

Czytajac jakis artykul w sieci dotyczacy fizyki, natrafilem na ciekawa wzmianke o ksiazce pod tytulem "Bibliotek Babel".

Zdobyłem w sieci książkę "Droga do science fiction" a raczej całą jej sześciotomową antologię, zamówiłem i przecztałem Link tutaj

Jak się okazuje, kupować nie musiałem, bo opowiadanie jest bardzo krótkie. Napisał je Pan Borges Jorge Luis

Opowiadanie jest o wielkiej bibliotece, zbudowanej z takich samych pomeiszczeń, połączonych ze sobą..... Dalej zdradzać nie będe. Co ciekawe, genialnie jak dla mnie przedstawia to obraz wszechświata, oczywiście w odpowiednim przełożeniu myśli. Książka niesamowcie działała na moją wyobraźnię, widziałem wszystko o czym pisał Borges, i byłem ciekawy każdego nowego słowa.

Tutaj link do strony skąd książke można ściągnąć za free.



Poniżej kilka interpretacji graficznych jakie znalazłem w sieci. Swoją drogą byłem wczoraj ciekawy czy właśnie tak jak ja ludzie sobie to wyobrażają, i wychodzi na to, że całkiem inaczej.





1 komentarz:

  1. Nasze zycie, to odczytywanie odwiecznie gotowych sensownych tekstów z Boblioteki Babel. Zdolność sensownego czytania odziedziczyliśmy w kodzie genetycznym. Tylko nasze wybory generują obserwowalne światy spośród ich nieskończonej ilości. Ta wybrana ścieżka ukazuje nam nasz świat analogicznie jak rozwiązanie problemu w jednokierunkowym komputerze kwantowym.

    OdpowiedzUsuń