poniedziałek, 30 maja 2011

Carlos Castaneda - Potęga Milczenia

Dawno temu, bo w 2006 roku, kiedy wylatywałem do Hong Kongu, Beata bliska mi osoba podarowała mi kilka książek. Były to myśli napisane przez pana ktory nazywa sie Isaac Bashevis Singer. Lot miałem długi więc w trakcie pochłonąłem Sztukmistrza z Lublina. Pamiętam jak dziś, że uświadomiłem sobie wtedy ( a miałem już 25 lat) , że niektóre powieści mogą mnie wciągnąć. Od tamtej pory nie wiele ich przeczytałem, zraziłem się po kilku książkach Paulo Coehlo, i tak mi zostało, że od tamtej pory sięgałem jedynie po książki naukowe.

Kiedy byłem ostatnio w Polsce i widziałem się z Marzenką (strona Marzenki), ta podarowała mi książkę , która czekała na mnie od gwiazdki, bo już wtedy miałem ją dostać, ale nie udało mi się spotkać wtedy z Marzenką. Kiedy mi ją dała pomyślałem, kurcze ale ja nie czytam takich książek, ale chwile później pomyślałem, że przecież ostatnio uświadomiłem sobie aby robić rzeczy o których pojęcia nie mam, aby smakować tego co nie posmakowane. Podziękowałem jej i już następnego dnia zabrałem się za czytanie.

Potęga Milczenia - bo taki tytuł nosi książka, opowiada historie ( do końca nie wiedomo czy prawdziwą czy nie - tutaj artykuł na ten temat) Castanedy i jego Indiańskiego przyjaciela.

Stary Indianin opowiada o magii, o czarownikach i o ich życiu. Nic nadzwyczajnego by w tym nie było gdyby nie to, że jeśli podczas czytania odniesie się te słowa do psychologi czy filozofii to widać doskonale jak mądre przemyślenia autor nam przemyca w postaci pięknej historii. Nie inteesuje mnie to czy są prawdziwe czy nie, interesuje mnie to co Indiani mówił o punkcie scalającym, o tym jak potrafimy wpływać na siebie, na swoją przyszłosć i na to jak widzą nas inni, jak my widzimy innych. Czytając tę książkę chwilami śmiałem się jak dziecko, bo historia bywa komiczna. Nie mam zwbyt wielkiego doświadczeniwa w czytaniu powieści więc trudno mi ocenić czy tekst jest dobry czy nie, mnie przypadł cholernie do gustu ten autor i zmaierzam zakupić kolejne jego książki, bo nauki płynące z tych histroi to jest właśnie to co lubię w książkach tego typu.

Kim był Carlos Castaneda można przeczytać tutaj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Carlos_Castaneda

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz