wtorek, 22 marca 2011

Antoni Kępiński - Rytm Życia



Antoni Kępiński - Rytm Życia

Już nawet nie pamiętam jak trafiłem na tą książkę, wydaje mi się tylko , że gdzieś czytałem o jego geniuszu i zapewne to mnie nakłoniło.

Długo czytałem pierwsze rozdziały tej książki, głównym problemem było to, że wciąż mam problem z czytaniem jeden książki , i zamiast jedenj czytam czasem 7, co prowadzi do tego iż w rezultacie żadnej nie czytam do końca. Kiedy tydzien temu postanowiłem sie zaprzeć i czytać tylko tą jedną, nie wierzyłem, że się uda, ale jednak się udało. Wczoraj zamknąłem ostatnią kartę Rytmu Życia. Zamknąłem z żalem.

Ta moja rozmowa z Kępińskim, bo tak nazywam czytanie książek, zaszczepiła mi w głowie wiele ideii. Uzmysłowiłem sobie jak łatwo mówić , że się ma pojęcie o ludziach psychicznie chorych kiedy tak naprawde nie ma się żadnej wiedzy, bo ja wcześniej żadnej nie miałem. Co więcej, pokazuje jak łatow myśleć o sobie iż jest się w pełni zdrowym. Kępiński pokazuje chorobe psychiczną pod wieloma kątami, pokazuje ją z wielu perspektyw życia. Jest wątek obozów koncentracycjnych ale jest i wątek świata codziennego, jest wątek szpitala i normalnego życia zwykłego obywatela.

Strach przed śmiercią, brak zrozumienia życia, próba ucieczki, zamaskowania się i uniknięcia tego co nas wszystkich czeka. O tym właśnie pisze Kępiński. Choroby psychiczne pojawiają się w wielu miejscach i na wielu płaszczyznach, tak jak to ukazuje nawiązując do problemu alkoholizmu w polsce i problemu zażywania tabletek psychotropowych w innych krajach.

Gdyby zastanowić się w kilku słowach na czym polega fenomen tej książki, to powiedziałbym , że jest to spojrzenie na człowieka z punktu widzenia człowieka który leczył ludzi. Książka wyraźnie pokazuje problemy z jakimi ja sam się stykam w życiu codziennym, pokazuje jak z nimi sobie radzić jako człowiek przez okazanie zrozumienia dla drugiego człowieka, i jak dbać o własny umysł tak aby samemu nie paść ofiarą błędów myślowych w naszym umyśle.

Antoni Kępiński - wikipedia



1 komentarz:

  1. Wczoraj przeczytałam książkę "Poradnik według Antoniego Kępińskiego. Poznaj siebie. Samotność, lęk, depresja." i zachwyciłam się autorem. Rzeczy trudne, skomplikowane opisuje z prostotą i pozytywną energią. Teraz szukam informacji o nim. Kim on jest? Podziwiam go! Dziękuję za Twój blog.

    OdpowiedzUsuń