wtorek, 22 lutego 2011

Upadek

Kiedy byłem małym chłopcem i chodziłem do szkoły, miałem jedną książkę do matematyki w każdym roku, z tej książki uczyłem się wzorów, rozwiązywałem zadania. Zdobywałem wiedzę. Kiedy miałem pytanie pytałem nauczyciela, rodziców. Zarówno książki jak i ludzie których pytałem, byli mi znani, ich wiedzę i doświadczenie w jakiś sposób można było zweryfikować.

W tym samym okresie kiedy byłem mały, nie wiem skąd ale dotarły do mnie materiały o UFO, zaczłem uznawać jego istnienie na równi z wzorami pitagorasa. Stało się tak, gdyż sam szukałem argumentacji na to iż ono istnieje, sięgałem po czasopisma i książki nawiązujące do tematu. Byłem głodny wiedzy i nie zdawałem sobie sprawy z tego jak ważne jest to kogo się słucha, czyta.

I tak wyrosłem na dużego chłopca , który umiał liczyć i rozglądał się za ufo.

Teraz zadajmy kilka pytań.
Ile źródeł wiedzy ma dzisiejszy człowiek ?
Ile z pośród autorów tych źródeł to ludzie którzy posiadają wiedzę i doświadczenie aby dzielić się z innymi ? Czy ktoś jest w stanie zweryfikować kim są ?
Jaki wpływa na nas samych ma tzw "łykanie" informacji bez weryfikacji autora ?


To ważne pytania. Sam wiele razy uległem złudzeniu iż czytam coś co jest naukowe, a okazywało się to zwykłą kpiną.

Można uczyć się wszystkiego, ale bardzo ważne jest aby zdawać sobie sprawę po jakie źródła sie sięga. Dzisiejszy świat jest pełen debili, i nie wstydze się tak powiedzieć bo to moje doświadczenie. Odwiedziłem mase stron w poszukiwaniu wiedzy i to co na nich widziałem świadczy o tym, że koniec naszej cywilizacji może być bliski.

Moje zasady:
1. Weryfikuj autora informacji, które przyjmujesz.
2. Staraj się poczytac forum, zobaczyć opinie ludzie , którzy tam przebywają, zobaczysz jaki poziom reprezentuje ta społeczność.
3. Bądż uważny na wszelkiego rodzaju "piękne" etykiety, tytuły naukowe i nazwy organizacji , które mogą istnieć tylko w w wirtualnym świecie.
4. Zanim zaczniesz coś czytac oglądąc postaw sobie ważne pytanie, czego oczekujesz od tego materiału, jakiej odpowiedzi.


Możesz wierzyć w Boga, Budde czy Ufo, nie jest to ważne, ważne abyś umiał filtrować idee które wpuszczasz do swojego umysłu.

Te idee to Ty sam, możesz kontrolować idee lub być kontrolowanycm przez nie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz