środa, 25 sierpnia 2010

o wartościach

O miłości.
Zapytałem Cie czy wiesz jaka jest wartość tego co mówisz. Odpowiedź nie wzburzyła ciszy, nie padło nawet jedno słowo. Pomyślałem wtedy, że odpowiedzią jest fakt tego kim jestesmy. Jeśli Cie przytulam, przytualm tylko Ciebie. Jeśli Cie całuje, całuje tylko Ciebie. Nie wyjaśnie Ci jak wielkie ma to znaczenie, bo wyjaśnić może Ci to tylko chwila w której zrobisz wprost przeciwnie. Kiedyś nie ważyłem słów, ani gestów, obchodziłem się z ludźmi jak z przedmiotami, dlatego dziś wiem jak to ważne by tak nie robić. Ale Tobie tego nie wytłumacze, nie da się wytłumaczyć doświadczenia. Możesz to tylko przeżyć.

W przekonaniu o słuszności moich myśli podtrzymuje mnie fakt tego co dzieje się w kartach pamięci. Otóż na tych kartach pamięci można zapisać chwile. Chwile spędzone z ludźmi. Tylko jak ma się słowo kocham Cie jeśli zdjęcie na karcie obrazuje ten widok z innymi odbiorcami w niedługim odstępie czasu ? Nie może być mowy o uczuciu, lecz o zwykłym wyborze, dokonanym na podstawie własnych potrzeb w danej chwili, momencie.

Jak kochasz ?
Jeśli Cie kocham, pozwalam Ci odejść, moja miłość to uczucie o którym mowa nie zawłaszcza. Ono pozstaje, pozostaje siniejsze.
A może jeśli Cie kocham a Ty mnie nie, to i ja już Ciebie nie kocham i zmieniam obiekt swojej miłośći ?

Obawiam się że działa punkt numer 2.


O przyjaźni.
W życiu miałem kilka psów. Każdego z nich nazwe swoim przyjacielem. W życiu spotykałem kolegów, niektórzy z nich w trudnych sytuacjach pozostawali przy mnie, to byli przyjaciele.
Przyjaciel to człowiek z któym przeżyliśmy coś wartościowego, coś co pozostanie w nas. Z każdym jednak drogi się rozchodzą. Pozostajemy w przyjaźni, ale każde z nas myśli inaczej, dokonuje innych decyzji. Przez te decyzji zminiamy się i mam tu n amyśli tylko i wyłącznie naszą świadomość. Ona się rozwija lub nie, nie może się cofać, chyba że przez urazy , choroby itd. Kiedy spotykam przyjaciela po latach i rozmaiwamy okazuje się szybko, że trudno będzie nam rozmawiać, zmienił się pułap lotu naszych skrzydeł. Ten kto leci wyżej zawsze może zejśc niżej, ale już nie poleci na pełnej wysokości z przyjacielem sprzed lat, bo ten nie jest w stanie ogarnać tego co tam jest. Bez względu na to przyjaźn pozostaje.





-------------------------------

absurd

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz