poniedziałek, 12 kwietnia 2010

...chleba naszego powszedniego, daj nam dzisiaj...

Jedni na chleb zarabiają kierując ciężarówką, inni na kasie w tesco, jest też piekarz, inni zarządzając ludźmi, zawód jak zawód żadna praca podobno nie hańbi, pod warunkiem, że robi się coś dobrego.

Każdy pracuje by zdobyć pieniądze właśnie na ten chleb. Kierowca wiezie towar w ciężarówce, musi uważać na drodze, aby nie spowodować wypadku. Jak spowoduje może się to dla niego źle skończyć, dla innych uczestników ruchu też.

Kasjer w tesco stara się aby klienci byli szybko obsłużeni, aby nie marudzili, że długo się czeka, ciężką ma pracę, nie może się pomylić, nie może sobie pozwolić na dyskusje z klientami , ciężki kawałek chleba.

A ten chlebek wypieka piekarz, który otwiera oczy w chwili kiedy co niektórzy właśnie idą spać. Musi dobrze przygotować półprodukty, dobrać je w odpowiedniej proporcji, zadbać o to by pieczywo było naprawdę smaczne.

Gdzieś w dużym biurze siedzi ładnie ubrana Pani manager i podejmuje, ważne decyzje, dziesiątki ludzi wykonuje polecenia jakie im wydaje, decyzje zapadają bardzo szybko, Pomyłka może kosztować bardzo dużo pieniędzy.

Każdy z tych zawodów, wpływa w mniejszym czy większym stopniu na nas. Są jednak zawody które mają naprawde duży wpływ na to co myślimy , jak myśli większość ludzi.

Są w internecie pewne serwisy, których zadaniem jest min "rozśmieszanie n(m)as"

I tak oto w (nie)jednym z nich można było zobaczyć jeszcze do ostatniej soboty pewne zdjęcie, jego motto brzmiało "A ten mały gdzie?"

Kiedy wpiszemy ta frazę w google zobaczymy o jakich serwisach mówię (kliknij tutaj)

A tutaj widać o czym mówię


Ciężarówka wjechała w tłum ludzi, piekarz dodał przypadkiem trucizne do bułek, kasjer pobrał z karty płatniczej 1200zł zamiast 12, pani dyrektor utopiła kontrakt wart 3.000.000 USD. Wiesz co się z nimi stanie ? Wiesz.

Właściciele serwisu skasowali zdjęcia ze swoich stron, tak jak gdyby nigdy go tam nie było. Jeśli dziś wejdziesz na tą stronę, zobaczysz , że zdjęcie nie jest już dłużej dostępne. Zwyczajnie dziś zrobią z Ciebie pośmiewisko bo zarobią na tym, a jutro się z tego wycofają bo już nie wypada. Ludzkość ma już wskaźnik PageRank, brakuje jej jeszcze wskaźnika PółDebila, kiedy powstanie te serwisy powinny mieć najwyższe noty.

Serwisy dla ludzi pozbawionych organów myślenia, są wszędzie. Propagują obrażanie innych ludzi, wyśmiewanie się z ludzi , którym mogą sprawić tym samym wielką krzywdę. Chodzi tylko o PageRank (pozycje w google) a co za tym idzie kase, bez której nie będą mieli swoich super nowych drogich zabawek.

Dlaczego o tym piszę ?
Nie interesuje się polityką, nie mam wpływu na to co się dzieje na świecie i jestem tego świadom. Jednak nie raz słyszałem od ludzi którzy gdzieś bliżej czy dalej mnie byli, jak wyśmiewali się z Pana Kaczyńskiego.
Kiedy w sobotę kolega powiedział mi o tragedii, powiedziałem - no to się polacy wymodlili.

Masa obraża, masa drwi, masa wysyła smsy w konkursach, masa ogląda telewizje, masa słucha radia, czyta gazety, masa nie potrzebuje myśleć.

I w końcu MASA może oceniać!

Kiedy w sobotę stanąłem przed pałacem, gdzie zebrała się Masa, nie czułem aby Ci ludzie przyszli się pomodlić, oni przyszli ZOBACZYĆ. Kiedy patrzyłem na mase, to w każdej sekundzie wisiało przynajmniej kilka rąk w powietrzu, rąk robiących zdjęcie swoim telefonem, aparatem.

Do soboty Masa śmiała się ze zdjęcia "A ten mały gdzie?" , w niedziele Masa robiła zdjęcia trumny z ciałem....


Świadomość jest tym po co żyje, inaczej jestem masą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz